Redenen om een bedrijfsanimatie te laten maken
Online raast het leven als een sneltrein aan ons voorbij. De spanningsboog is kort en eenmaal gepost, is een bericht een paar uur later alweer ‘oud nieuws’. Met een animatie val je op in de massa, kun je precies de juiste doelgroep bereiken en maak je jullie reclame tijdloos. Wat is een bedrijfsanimatie precies? Hoe laat je er één maken? En waar moet hij anno 2021 aan voldoen? 5 redenen om er één te laten maken!
Wat is een bedrijfsanimatie?
Een bedrijfsanimatie is een korte video (animatie), waarin je het bedrijf of een nieuw product of een nieuwe dienst wordt voorgesteld. Wie ben je? Wat doe je? En hoe kunnen potentiële klanten jouw bereiken? Met een bedrijfsanimatie is het mogelijk om in een korte tijd je bedrijf, product of dienst aan een groot publiek te tonen. De kracht van een animatie is dat het om bewegend beeld gaat. Uit onderzoek is gebleken dat dit online gemiddeld vier keer beter scoort dan een stilstaande foto.
Een bedrijfsanimatie laten maken
Een animatie laten maken kun je het best overlaten aan een professional: een vormgever, reclamebureau of een bureau dat zich toespitst op bedrijfsvideo’s. Je moet hier wat budget voor vrij maken, maar het grote voordeel van een animatie is dat deze tijdloos is. Zorg voor de juiste huisstijl en je kunt hem keer op keer gebruiken bij de start van een nieuw seizoen of voor online campagnes.
5 redenen om een animatie te laten maken
- Bewegend beeld scoort gemiddeld vier keer beter dan een stilstaande foto.
- Met een animatie kun je simpel en snel snel grote groepen mensen vertellen wie je bent en wat je doet.
- Een bedrijfsanimatie is tijdloos en keer op keer te gebruiken.
- Ook te gebruiken op de Over ons-pagina op jullie website!
- Video’s worden vaker gedeeld door volgers op social media-kanalen.